Παρασκευή 17 Σεπτεμβρίου 2010

Χλαμυδοκίτς

Επίκαιρα:


-(Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ) Η επέτειος της συμπλήρωσης 2.500 χρόνων από τη Μάχη του Μαραθώνα τιμάται στην Αυστραλία, με σειρά εκδηλώσεων που οργανώνουν από κοινού η επιτροπή Μαραθώνας 2500-490 π.Χ.- 2010 μ.Χ. και ο Σύλλογος Αθηναίων Σίδνεϊ και Νέας Νότιας Ουαλίας.Η κορυφαία εκδήλωση θα γίνει την Κυριακή, 31 Οκτωβρίου, με ομιλίες, χαιρετισμούς, συναυλία, χορευτικές παραστάσεις, αποσπάσματα από τις θεατρικές παραστάσεις, επίδειξη αρχαίου οπλικού αγήματος κι αρχαίους ελληνικούς αγώνες.

-(ΤΑ ΝΕΑ) Ο Δήμος Μαραθώνα ζητά: να φτιαχτούν αντίγραφα της περικεφαλαίας του Μιλτιάδη µε την προσθήκη της επιγραφής «Νενικήκαµεν 2.500 χρόνια», να πωλούνται µαζί µε µπρελόκ, κάδρα, καπέλα, φόρµες, µπλουζάκια, αγαλµατάκια στο Μουσείο Μαραθώνιου Δρόµου. Να βαφτιστεί ένα ελληνικό αεροπλάνο ή πλοίο «Μαραθών». Να στηθούν 400 λάβαρα στη µαραθώνια διαδροµή. …Το θέατρο του Δήµου Μαραθώνος, ο µεγάλος συνθέτης Αλέξανδρος Χάχαλης που προσπαθεί να ανακατασκευάσει αρχαία όργανα (χωρίς να έχουµε µαρτυρίες για το είδος της µουσικής που εκτελούνταν στην αρχαιότητα) και ο Ιάπων γλύπτης Μασαάκι Νόντα εγγυώνται την επιτυχία

Τι να πρωτοσχολιάσω; Την άκρατη προγονοπληξία, τη νεοελληνική κακογουστιά, τη δημιουργικότητα των φορέων ή την πρωτοτυπία και την φρεσκάδα; Όλα μέσα σε μια είδηση: βρίσκουμε ένα ένδοξο γεγονός και μια επέτειο, χορεύουμε, τρώμε σουβλάκια, παίζουμε κι ένα θέατρο, έστω μια αναπαράσταση, το κράτος πληρώνει, οι αρχές και οι πρόεδροι συλλόγων καμαρώνουν και πάμε γι άλλα. Χλαμυδοκίτς ή φουστανελοκίτς το ίδιο ακριβώς. Τρίζουν τα κόκκαλα των προγόνων.

1 σχόλιο:

  1. Κάποιος μουσικός της εποχής μας, βλέποντας το γιο μου να αναφέρεται σε ηλεκτρονικό παιγνίδι και αφού άσκησε αυτοκριτική περί της μη ενασχόλησης του με την τεχνολογία, σχολίασε... "αυτή η γενιά δεν προλαβαίνει να δημιουργήσει παράδοση". Απλά θα προσθέσω ότι καμία γενιά των τελευταίων 100 ετών (τουλάχιστον από τις εν ζωή γενιές κι εκτός ατομικών περιπτώσεων) δεν έχει δημιουργήσει παράδοση, διότι ακριβώς δεν έχει πολιτισμικά στοιχεία σύγχρονης ταυτότητας με αποτέλεσμα να αναλώνεται σε γελοία μνημόσυνα λαϊκής προσέγγισης. Π.χ. θα ξοδευτούν χρήμα και κόπος για την κατασκευή, όπως λέει το άρθρο, μουσικών οργάνων, θεάτρου κι εγώ δεν ξέρω τι... αλλά μακρυά από μας η απαλλοτρίωση εκτάσεων και η ανάδειξη αρχαιολογικών χώρων, που μπορεί να απαιτεί και λιγότερα χρήματα, έπειτα από την επαλήθευση ενός ανταποδοτικού απολογισμού. Μακρυά από μας κάθε προσπάθεια εμπλουτιμού της γνώσης, έστω και με αιρετικές αρχικά θέσεις. Αντίθετα ...στασιμότητα ...mega chanele και σουβλακοπροεκλογικό δίκαιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σχολιάζετε ελεύθερα, εισάγοντας προφίλ "όνομα" ή επιλέγοντας "Ανώνυμος"